Forskningsstöd

För att stödja nya forskningsprojekt delar Centrum för europaforskning regelbundet ut så kallade "seed money" som bidrag för att skriva forskningsansökningar.

Person som skriver på en dator. Foto.

Projekten måste ha en tydlig koppling till Europa och kan inte enbart handla om förhållanden inom någon enskild stat i Europa. Samarbetsprojekt över disciplin- och fakultetsgränser prioriteras. Medlen kan användas för några veckors arbete för den/de sökande eller för att anlita en assistent.

Normalt delas stöden ut både vår och höst. Endast anställda vid Lunds universitet kan ansöka om medlen.

CFE sänder ut information om forskningsstödet via en maillista, som du kan prenumerera på här. Information läggs också ut på webbplatsen.

Om du har frågor, kontakta Jörgen Hettne på e-postadress: jorgen [dot] hettne [at] har [dot] lu [dot] se.