Resebidrag för studenter

Centrum för europaforskning delar årligen ut mindre resestipendier till studenter som har behov av fältstudier i samband med sitt uppsatsarbete (kandidat- eller masteruppsats). Uppsatsens tema måste ha en tydlig europeisk koppling.

Student med bagage. Foto.

Studenter vid Lunds universitet som planerar att skriva sina kandidat- eller masteruppsatser kan ansöka om resebidragen. Normalt kan bidraget täcka till exempel resekostnader och/eller några dagars uppehälle.

De ansökningar som har välmotiverade skäl för resan och en väl genomtänkt forskningsdesign kommer att prioriteras.

Centrum för europaforskning skickar ut information om resestipendierna via en maillista som du kan prenumerera på genom att klicka på rutan till höger. Information läggs också ut på webbplatsen.

Här kan du läsa mer och ansöka om resebidraget.