Viewpoint Europe

Den nya skriftserien Viewpoint Europe, med så kallade policy briefs skrivna av forskare vid universitetet, lanserades år 2020. Syftet med serien är att ge forskare ökade möjligheter att bidra till det offentliga samtalet.

Omslag på skriften Viewpoint Europe. Foto.

Vid Lunds universitet finns en hel del forskning med samhällsrelevans som kan användas för att förstå och förklara vår europeiska samtid och historia. Vi hoppas därför hitta forskare som vill sprida kunskap om sin verksamhet och föra ut den till det omgivande samhället.

Genom att skriva en Viewpoint Europe får författarna en möjlighet att göra sina analyser och slutsatser tillgängliga för en publik utanför den egna disciplinen och får därmed en bredare läsekrets än den som läser vetenskapliga tidskrifter.

Är du intresserad av att bidra? Kontakta oss om du är intresserad eller vill veta mer, genom att skicka ett mejl till Simon Barajas Lamo (simon [dot] barajas_lamo [at] cfe [dot] lu [dot] se (simon[dot]barajas_lamo[at]cfe[dot]lu[dot]se)).